بیوگرافی سروش هیچکس

بیوگرافی سروش هیچکس

بیوگرافی سروش هیچکس

در اینجا هستید با نگاهی به بیوگرافی سروش هیچکس پدرخوانده رپ فارسی که شامل زندگینامه، حرفه موسیقی، فعالیت رپی و همکاری‌ها و عکس‌هایی از هیچکس میباشد.

*آنچه در بیوگرافی هیچ‌کس نقل شده از منابع معتبر میباشد.

زندگینامه

سروش لشکری ملقب به سروش هیچکس (پدرخوانده رپ فارسی) متولد 19 اردیبهشت سال 1364 در محله ونک تهران که اکنون در لندن زندگی می‌کند. دانشجوی انصرافی رشته مترجمی زبان که بعدها به تحصیل در رشته روانشناسی و جامعه شناسی پرداخت.

هیچ‌کس در اواخر سال ۱۳۸۶ به اتهام «ترویج و انتشار موسیقی بدون مجوز» به سوی دادگاه فراخوانده‌ شد و با وثیقه و به قید تعهد نسبت به عدم خواندن موسیقی رپ بدون مجوز، تا زمان تشکیل دادگاه آزاد شد.

او درباره دلیل خروج خود از ایران در سال ۱۳۸۸ گفت: کلاً من برای همیشه نیومدم بیرون؛ بلکه اومدم کانال‌ها را برای بچه‌های تهران باز کنم. می‌خوام با مهدیار آقاجانی آلبوم بدم بیرون و با بهترین رپ‌خوان‌های جهان کار کنم تا ببینم چند چندن.

حرفه موسیقی

  • هیچکس در سبک شعر هایش از اصطلاحات و تکیه‌ کلام با استفاده از ادبیات خیابانی و کوچه‌ بازاری است که موسیقی او را قابل‌ فهم و جذاب تر کرده‌ است.
  • بیشتر موضوع شعر هایش اجتماعی بوده و بیانگر تنش‌ ها و تضادهای اجتماعی جامعه امروز ایران است که از آن با عنوان صدای اعتراض نسل جوان ایرانی یاد میشود.
  • متن آهنگ های هیچکس فاقد فحاشی و حرف های رکیک است و از استفاده از فرهنگ اسلحه و مواد مخدر دوری می‌کند.

فعالیت رپی هیچکس و شروع رپ فارس

بیوگرافی سروش هیچکسهیچکس فعالیت رسمی خود را از سال 1379 و با بازخوانی آهنگ های انگلیسی آغاز کرد که با موففیت چندانی روبرو نشد.

همکاری با اولین دختر رپر ایران به نام سالومه Mc در سال 1380 و تحت عنوان آهنگی به نام “چشم هایش” که ریمیکسی بر یکی از آثار توپاک بود ؛ سر آغازی شد بر آنچه که امروز آن را رپ فارسی می نامیم.

تاسیس اولین گروه رسمی رپ فارسی به نام 021 در سال 1382 با شعار «تهران برای همیشه» که باعث معرفی رپکن های بزرگی از دل این تشکل به فضای هیپ هاپ فارسی شد.

در ابتدا فضای آهنگهای هیچکس بیشتر بصورت کل کل و دیس با سایر خواننده های رپ بود که بعد ها به موضوعات اجتماعی پرداخت.

در پی تاسیس موسیقی زیرزمینی در ایران لقب پدرخوانده رپ فارسی به هیچکس تعلق گرفت که در پی آن دیاکو و رضا پیشرو آهنگی به نام پدر خوانده را منتشر کرده و به وی تقدیم کردند.

همکاری هیچکس و رضا پیشرو در تشکیل گروه صامت در سال های 82 تا 87 فعالیت بعدی وی بود که از 87 به بعد گروه ملتفت تشکیل شد.

هیچکس – آلبوم جنگل آسفالت – 1385

آلبوم جنگل آسفالت در سال ۱۳۸۵ با آهنگسازی مهدیار آقاجانی منتشر شد.

موضوع آلبوم مشکلات اجتماعی ایران بود که باعث هرچه بیشتر شهرت وی شد و او را به موفق‌ترین خواننده رپ ایران تبدیل کرد و زمینه ساز ایجاد تغییرات عمده و ساخت دریچه ای نو در بیان مفاهیم رپ شد .

بعد از آن آهنگ یه مشت سرباز در سال ۱۳۸۷ که شهرت زیادی را برای به همراه آورد چرا که در ویدیو این آهنگ پیشرو، علی قاف، بهرام، ریویل، مهدیار آقاجانی و… به صورت افتخاری حضور دارند.

وی در سال 88 از ایران خارج شد و با ایجاد تشکلی به نام ملتفت که شکل گرفته از او در کنار قاف ، فدایی و مهدیار بود به فعالیت پرداخت.

با این وجود خروج وی طی سال های اخیر با انتقادات متعددی از سوی مخاطبین رپ فارسی روبرو شده است.

هیچکس – آهنگ یه روز خوب میاد – 1388

آهنگ یه روز خوب میاد در سال ۱۳۸۸ با آهنگسازی مهدیار آقاجانی منتشر شد.

موضوع آهنگ اشاره به فضای سیاسی ایران، و واکنش نسبت به حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری بود.

هیچکس – آلبوم انجام وظیفه – 1389

آلبوم انجام وظیفه در سال ۱۳۸۹ با آهنگسازی مهدیار آقاجانی منتشر شد.

این آلبوم به همراه اعضای گروه ملتفت (فدائی، قاف و ریویل) ضبط شد که دارای ۵ آهنگ با موضوع‌های مختلف بود.

هیچ‌کس در این آلبوم در دو آهنگ ما از اوناشیم و انجام وظیفه حضور دارد.

بعد از آلبوم انجام وظیفه، هیچکس در سال ۱۳۹۰ در تک‌ آهنگ‌ هایی از دو آلبوم زاخارنامه زدبازی و آلبوم عدل فدائی حضور پیداکرد.

هیچکس – جدائی از صامت و تشکیل ملتفت

در پی مشارکت هیچ‌کس و زدبازی در آهنگ چرا بدی و جنجال‌های بین او و پیشرو در بهمن ۱۳۹۰ آهنگ “اون مثل داداشم بود” از هیچکس خطاب به رضا پیشرو منتشر شد

که تجدید خاطره و توضیح وقایع رخ داده به صورت خلاصه از دوستی قدیمی سروش و رضا بود و همچنین از سفرش به خارج از کشور برای پیشرفت رپ توضیح داد.

اما ماجرا در اینجا تمام نشد، پیشرو یک ماه بعد آهنگی با نام “لوبیای سحر آمیز” در جواب به این آهنگ منتشر کردکه واکنش تندی به همراه داشت.

پیشرو بعدها اعلام کرد که تمام حرفهامو در لوبیای سحرآمیز زدم و همه چیز تمام شده و راهش را جدا اعلام کرد.

اما این ماجرا برای پیشرو تمام نشد و بعدها در آهنگ “مغز رپ” گروه ملتفت را مورد خطاب قرار داد و این گروه را دیس کرد و این گونه دو دوست صمیمی، که هر کدام مسیر خود را ادامه دادند.

هیچکس – جوون و خام – 1391

از همکاری های بین المللی و بزرگ رپ فارسی آهنگ دو زبانه “جوون و خام” هیچکس در سال ۱۳۹۱ با آهنگسازی مهدیار آقاجانی و با همکاری قاف، ریویل و کول جی رپ میباشد.

که طی آن قسمت فارسی آهنگ توسط هیچکس و قاف و قسمت انگلیسی آن را ریویل و کول جی رپ اجرا کرده‌اند.

وی در فروردین ماه سال ۱۳۹۲ خبر از انتشار مجموعه جدیدی به نام مجاز داد.

در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۲، هیچ‌کس با همکاری داریوش و رؤیا عرب، آهنگ “موی پریشون” را با آهنگسازی مهدیار آقاجانی منتشر کرد.

و بعد از آن آهنگ “بنگ” منتشر شد که مردم را به دوری از اعتیاد به مواد مخدر فرا خوانده‌ است.

وی در تاریخ ۱ فروردین ۱۳۹۴ آهنگ فیروز را منتشر کرد و در مهر ۱۳۹۴ آهنگ ناگهانی و بدون خبر هیچکس به نام “تف” منتشر کرد که از آن به عنوان تفاله های مجاز اشاره کرده است.

در تاریخ ۱۴ دی ۹۵ آهنگی را در سبک هیپ هاپ با تنظیم مهدیار آقاجانی به نام «گریه داره» منتشر کرد.

پس از چند سال سکوت اینبار هیچکس نسبت به اعتراضات سراسری آبان ۹۸، در ۱۹ آذر ۹۶ آهنگ جدید خود به نام “دستاشو مشت کرده” را منتشر کرد

که با واکنش گسترده و کم‌ نظیری از سوی مخاطبان به خصوص در توئیتر فارسی مواجه شد.

او در این اثر، اتفاقات و مسائل مرتبط با اعتراضات سراسری همچون کشتار معترضان را به گونه‌ای تلخ و نا امید کننده مورد انتقاد قرار می‌دهد.

حضور کوتاه وی در فیلم کسی از گربه های ایرانی خبر ندارد از دیگر فعالیت های هنری هیچکس محسوب می شود.

از همکاری های متعدد هیچ‌کس می توان به همخوانی با پیشرو ، قاف ، فدایی ، سینا تهم ، ریوویل ، تتلو ، سالومه Mc ، یاس ، حصین ، سهراب ام جی ، مهراد هیدن، سامان ویلسون ، داریوش ، بیداد و … اشاره کرد.

اختلاف حصین و هیچکس : لازم به ذکر است که حصین و هیچکس بعد از همکاری های متعدد به دلایل نامعلومی اختلاف پیدا کردند. حصین در بسیاری از آهنگ های خود هیچ‌کس و گروه ملتفت را مورد هدف قرار میدهد که میتوان به آهنگ خفن از حصین اشاره کرد و صحبت هایی در تویتتر نیز منتشر شد. (مشاهده)

آلبوم ها

از هیچکس یک آلبوم غیر رسمی به نام میکروفن و یک آلبوم رسمی با نام جنگل آسفالت و یک مجموعه گروهی با همکاری لیبل ملتفت تحت عنوان انجام وظیفه منتشر شده است.

جدیدترین آلبوم هیچکس مجاز نام دارد که در تاریخ 12 فروردین 1399 منتشر میشود.

مهدیار آقاجانی، حسن، حکمت و سعید دهقان آهنگسازهای آلبوم مجاز هستند. بر اساس توییتی که هیچ‌کس در صفحه رسمی خودش در توییتر نوشت این آلبوم از ای پی (EP) کوتاه به آلبوم ال پی (LP) بلند تبدیل خواهد شد.

عکس های جدید هیچکس

عکس سروش هیچکس   عکس سروش هیچکس  عکس سروش هیچکس  عکس سروش هیچکس

 پیوند به بیرون

دانلود از سای موزیک نیم بها و نصف حجم برای شما محاسبه می شود.

    نظرات بسته شده اند